Karaktereak pantailan aurkezterakoan, hamarnaka hartu ditugu. Horrela karaktere jakin bati dagokion kodea ezagutzeko, W karakterea adibidez, bere lerroko zenbakia hartuko dugu 8 eta bere zutabeko zenbakia 7, eta biak konposatuz 87 lortuko dugu, W karaktereari dagokion ASCII kodea.
Ord() funtzioak karaktere bati dagokion ordinala, zenbakia, eskaintzen digu, datua W karakterea bada, funtzio horrek 87 emango du. Alderantziz, gure datua karaktere bati dagokion ASCII kodea bada, adibidez 113, karakterea eskuratzeko Chr() funtzioaren bitartez egin daiteke q lortuz.
Programaren gakoa kontagailu bat erabiltzean dago, 30-tik 219-ra doan kontagailua, eta prozesu errepikakor bat antolatu karaktereak pantailaratuko dituena.
Aurrekoa baino errazagoak diren antzeko programak:
- ASCII_Estandarra.pas ASCII taula estandarra erakusten duena
- ASCII_Maiuskulak.pas letra larriak erakusten dituena
- ASCII_Zifrak.pas 0-tik 9-ra hamar digituak erakusten dituena
{ ASCII_Zifrak.pas izeneko programa honek }
{ 0-tik 9-ra hamar digituak erakusten ditu }
program ASCII_Zifrak ;
uses
crt ;
var
cZifra : char ;
begin
writeln ;
writeln ;
writeln(' Karakterea Kodea') ;
writeln(' ---------- -----') ;
for cZifra:='0' to '9' do
begin
writeln(cZifra:15, ' -----> ', ord(cZifra)) ;
end ;
writeln(' ---------- -----') ;
writeln(' Karakterea Kodea') ;
repeat until keypressed ;
end.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina