sKatea aldagaian esaldi bat gorde ondoren, bere edukia erakusten da pantailan. Esaldia erakustean bere osagaiak banatzeko karaktere grafikoak erabiliko dira, horrela esaldiaren edukia hobeto ikusiko da.
sKatea aldagaiaren zero posizioko karakterea sKatea[0] izanik, bere edukia kopuru bat da baina karaktere baten bitartez adierazita, zero posizioaren edukia zzenbaki bezala ere ikus daiteke. Hona hemen programa nola dabilen:
Eta hona hemen iturburu-programa:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 | {--------------------------------------------------- Esaldi bat hartu eta bere edukia pantailartu ----------------------------------------------------} program KateaErakustenDuenPrograma; uses crt; const iMAX = 35 ; type tsKatea = string [iMAX]; procedure BenetakoZeroposizioa(sKat : tsKatea); begin writeln ( ' ' , chr( 201 ), chr( 205 ), chr( 187 )); writeln ( ' ' , chr( 186 ), sKat[ 0 ], chr( 186 )); writeln ( ' ' , chr( 200 ), chr( 205 ), chr( 188 )); end ; procedure KateaErakutsi(sKat : tsKatea); var i : integer ; begin write ( 0 : 4 ); for i:= 1 to length(sKat) do if i mod 10 = 0 then write (i div 10 : 2 ) else write ( ' ' ); writeln ; write ( 0 : 4 ); for i:= 1 to length(sKat) do write (i mod 10 : 2 ); writeln ; write (chr( 218 ), '---' ); for i:= 1 to length(sKat) do write (chr( 194 ), '-' ); writeln (chr( 191 )); write ( '|' , orD(sKat[ 0 ]): 3 ); for i:= 1 to length(sKat) do write ( '|' , sKat[i]); writeln ( '|' ); write (chr( 192 ), '---' ); for i:= 1 to length(sKat) do write (chr( 193 ), '-' ); writeln (chr( 217 )); writeln ; BenetakoZeroposizioa(sKat); end ; { ------------------------Programa Nagusia------------------------} var sKatea : tsKatea; k : integer ; begin clrscr; writeln ( 'Esaldi bat idatzi: ' ); writeln ; readln(sKatea); writeln ; KateaErakutsi(sKatea); writeln ; for k:= 1 to length(sKatea)* 2 + 5 do write (chr( 177 )); writeln ; repeat until keypressed; end . |
Programa ondo ulertzeko gogoratu ASCII taula bi zatitan banaturik ematen dela: ASCII estandar eta ASCII hedatua taulak.
Hona hemen ASCII estandar taulari dagokion irudi bat:
Ikusi zenbakien (0, 1, 2, ..., 9) kokapena zein den. Berdin alfabetoa letra larrietan emanik eta alfabetoa minuskuletan emanik.
Hauxe da ASCII hedatua taulari dagokion irudi bat:
Ikusi ñ eta Ñ karaktereak non dauden. Berdin zenbait karaktere grafiko edo alfabeto grekoaren zenbait karaktere. Ikusi ere sinbolo bereziak ere biltzen direla.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina