DEFINIZIOA Array bat bektore bat da. Arrayak dituen elementuak mota berekoak dira eta indize-zerrenda baten bitartez identifikatzen dira, arrayaren elementu kopurua finitua da eta memoriaren gelaxketan biltegitzean hurrenez hurren kokatzen dira. Array batek ez ditu indizeak aurredefiniturik eta erabiltzaileak erabakiko du hori (sarri askotan arrayaren lehen indizea 1 izaten da). | ||||||||
ESKEMA | ||||||||
DATU-MOTA SORTZEN Array datu-mota bat deklaratzean, besteak beste, elementuei dagokien datu-mota jarri beharko da, adibidez Real zenbaki errealen array bat izango bada. Lehen elementuaren eta azken elementuaren posizioak izendatzeko indizeak zehaztuko dira. Demagun array aldagaiak deklaratzeko tarZerrenda izeneko datu-mota sortu nahi dela programa jakin batean, suposa dezagun tarZerrenda datu-motako arrayetan zenbaki errealak gordeko direla eta gehienez 80 zenbaki izango direla. Hau da tarZerrenda datu-mota egituratuari dagokion deklarazioa eta bi aldagai:
Gure nahia bi dimentsiotako bektorea balitz, tabTaula izeneko datu-mota sor daiteke balio boolearrak gorde ahal izateko adibidez. Hau da tabTaula datu-mota egituratuari dagokion deklarazioa eta dagokion aldagai bat:
Gure nahia hiru dimentsiotako bektorea balitz ikusi 10. astea | XYZ aretoaren tenperaturak adibidean tarBolumena datu-mota nola zehazten den. | ||||||||
ERAGIKETAK: IDATZI-IRAKURRI ETA ESLEITU Array bat ezin daiteke bere osotasunean ez irakurri ez idatzi, horregatik ondoko aginduak okerrak dira:
Aurreko adibidean arrayaren elementua idatz edo irakur daiteke, eta ondorioz ondoko aginduak zuzenak dira:
Array bati aplika dakioken eragiketa bakarra esleipena da, ondoko agindu hau zuzena da:
| ||||||||
ERAGIKETAK: KONPARAKETAK Esan den bezala, arrayek onartzen duten eragiketa bakarra asignazioa da. Hori dela eta, ezin daiteke arrayen arteko konparaziorik egin. Labur azalduz:
Bi array arteko konparaketak egiteko, array biren elementuak konparatu beharko dira bikoteka: lehena lehenarekin, bigarrena bigarrenarekin, ... Adibidez, ikusi nola jakin daitekeen bi array berdinak ote diren. | ||||||||
PARAMETRO IZATEAN JOKAMOLDEA Array bat datu-mota egituratua delako beti erreferentziaz pasatuko dugu azpiprogrametara (adibidez, irudi hau ikusi). Horregatik, azpiprograma baten parametro formalean arraya honela agertuko da bere jokamoldearen arabera:
Baina gehietan, array datu-motako aldagaiarekin batera derrigorrezkoa zaigu bigarren aldagai bat, zenbaki oso bat izanik arrayaren luzera efektiboa zehazten duena. Zenbaki oso hori datu-mota sinplea delako horrela pasatuko dugu azpiprogrametara:
Array datu-motako parametro bat beti izango da VAR edo CONST markekin. Ikusiko denez erregistroen parametroek berdin jokatzen dute, hots, arrayetan eta erregistroetan parametroak VAR edo CONST izango dira (irteerako parametroa izatean VAR eta sarrerakoa izatean CONST). | ||||||||
ARRAY BAT ITZULTZEN DUEN AZPIPROGRAMA: FUNTZIO EDO PROZEDURA Orokorrean array batekin lan egiteko bi aldagai behar izaten ditugu. Batetik, array datu-motako aldagaia eta bestetik bere luzera efektiboa definitzen duen Integer datu-motako aldagaia. Adibidez, hau izan daiteke azpiprogramaren balizko dei bat:
Beste batzuetan array-aren luzera finkoa da, eta kasu horretan zalantza izan dezakegu: funtzio edo prozedura bat erabiliko dugu? Bi azpiprogramen deiak hauek lirateke: Prozesaketa batean array bat aldatzeko ez dugu funtziorik erabiliko, array bat azpiprograma baten bitartez prozesatzean aldatzeko beti prozedura erabiliko dugu. Ikusiko denez galdera bera erregistroekin berdin erantzuten da. Egoera biak hemen adierazten dira: Datu-motak eta azpiprogramak. | ||||||||
LAN EGITEKO BALIABIDEAK Arrayekin lan egiteko ez dago aurredefinituriko funtzio eta prozedurarik, horregatik algoritmo espezifikoak programatu eta erabili behar dira. Hona hemen ikasi behar diren algoritmoak:
| ||||||||
ARRAY KONSTANTEAK Array datu-mota bat deklaratzen ikasi dugu, baina ez dugu ikusi nola deklaratzen den array konstante bat. Hona hemen dimentsio bakarreko array konstantea:
Eta hemen bi dimentsiotako array konstantea:
aiZERRENDA eta aiTAULA array konstanteak ZerrendaEtaTaulaHasieratu.pas programan erabiltzean, haien edukiak pantailaratzean hau agertuko litzateke: 10. astea | NAN baten letra kalkulatu adibidea ikusi. | ||||||||
TERMINOLOGIA | ||||||||
ADIBIDEAK Hona hemen arrayen zenbait programa:
| ||||||||
|
2023(e)ko martxoaren 17(a), ostirala
ARRAY datu-mota
Harpidetu honetara:
Argitaratu iruzkinak (Atom)
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina