2023(e)ko martxoaren 17(a), ostirala

9. astea | zenbaki errealen bektorea

arBektorea izeneko array aldagi batekin lan egingo dugu. Suposa dezagun bektorearen luzera maximoa LUZMAX=20 dela eta bektore horrek zenbaki errealak gordetzen dituela. Adibidez, une jakin batean 4 elementu dituen arBektorea array horren edukia hau izan daiteke:




arBektorea





6.127


73.68


2.72


59.841









1


2


3


4


5


...


20



iLuzera




4







0. urratsa, 1. urratsa eta 2. urratsa: Hasieran erabiltzaileak teklatuz adieraziko du bektorean gordeko diren elementuen kopurua; adibidean iLuzera aldagaiaren balioa 4 da. Programa nagusian ondoko prozedurak deituko dira: BektoreaBete eta BektoreaIkusi.



3. urratsa: Ondoren, iLuzera kopurua modu aleatorioan lortu eta gero, modu aleatorioan ere 0.0 eta 99.99 arteko zenbakiak bektorean biltegituko dira. Programa nagusian ondoko prozedurak deituko dira: BektoreaAutomatikokiBete eta BektoreaIkusi.




Jarraian azaltzen diren eragiketak burutu bektorearekin:


  • 4. urratsa: BektorearenDatuakGehituEtaGutxituPosizioenArabera prozeduraren bitartez bektorearen posizio bakoitiko elementuei +0.5 gehitu eta bektorearen posizio bikoitiko elementuei -0.5 gehitu.

  • 5. urratsa: BektorearenDatuakGehituEtaGutxituBalioenArabera prozeduraren bitartez bektorearen elementu txikiei (50.00 baino txikiagoei) gehitu +0.75 konstantea, eta bektorearen elementu handiei (50.00 edo handiagoei) gehitu -0.75 konstantea.

  • 6. urratsa: Elementuetan txikiena eta dagokion posizioa pantailaratu. Adibidearen kasuan: 2.72 balioa eta 3. posizioa.

  • 6. urratsa: Elementuetan handiena eta dagokion posizioa pantailaratu. Adibidearen kasuan: 73.68 balioa eta 2. posizioa.

  • 7. urratsa: Elementu txikiena eta handiena posizioz elkar trukatu.



Honainoko soluzioa eGela zerbitzuko 9. astea | zenbaki errealen bektorea (soluzioa I) web-orrian ikus dezakezu urratsez-urrats garaturik.




Aurrera eginez, jarraian azaltzen diren eragiketak burutu bektorearekin:


  • 8. urratsa: 1 eta iLuzera arteko posizio bat teklatuz eman eta toki horretan elementu berri bat gorde (aurreko balioa galduko da).

  • 9. urratsa: 1 eta iLuzera arteko posizio bat teklatuz eman ondoren hau egin:


    • Emandako posizioa 2 eta iLuzera-1 bitartekoa izatean, elementu berriaren balioa bere inguruko bi posizioetako zenbakien batezbesteko aritmetikoa izango da.

    • Teklatuz emandako posizioa 1 izatean, elementu berriaren balioa azken posizioko elementuaren erdia izango da.

    • Teklatuz emandako posizioa iLuzera izatean, elementu berriaren balioa lehen posizioko elementuaren doblea izango da.


  • 10. urratsa: 1 eta iLuzera arteko posizio bat teklatuz eman eta toki horretan elementu berri bat txertatu (bektoreak elementu bat gehiago izango du) bektorean toki librerik baldin badago, ondoko kasuak aintzat hartu:


    • Emandako posizioa 2 eta iLuzera-1 bitartekoa izatean, elementu berriaren balioa bere inguruko bi posizioetako zenbakien batezbesteko aritmetikoa izango da.

    • Teklatuz emandako posizioa 1 izatean, elementu berria bektorearen lehen posizioan. kokatuko da eta, lehen bezala, bere balioa azken posizioko elementuaren erdia izango da.

    • Teklatuz emandako posizioa iLuzera izatean, elementu berria bektoreari gehituko zaio eta, lehen bezala, elementu berriaren balioa lehen posizioko elementuaren doblea izango da.


  • 11. urratsa: 1 eta iLuzera arteko posizio bat teklatuz eman eta toki horretan dagoen elementua bektoretik kendu.


Honainoko soluzioa eGela zerbitzuko 9. astea | zenbaki errealen bektorea (soluzioa II) web-orrian ikus dezakezu urratsez-urrats garaturik.



12. urratsa, 13. urratsa eta 14. urratsa: Adibide honen hurrengo bi eginkizunen (arBektorea arraya bitan banatzearena eta arrayan elementu bat bilatzearena) soluzioak eGela zerbitzuko 9. astea | zenbaki errealen bektorea (soluzioa III) web-orrian ikus dezakezu urratsez-urrats garaturik. Planteamendua hauxe da:



aiBektore1





6


73


2


59









1


2


3


4


5


...


20




iLuzera1





4





arBektore2





0.127


0.68


0.72


0.841









1


2


3


4


5


...


20



iLuzera2




4





  • 15. urratsa aiBektore1 arrayarekin lan eginez, arrayaren elementu bati dagokion balio bat teklatuz irakurri eta balio horren bilaketa burutu. Adibidez, irakurritako balioa 73 balitz, emaitza bere posizioa 2 litzateke. Adibidez, irakurritako balioa 99 balitz, emaitza mezu bat litzateke (99 balioa bektorean ez dagoela adierazten duen mezua).



















     Ariketaren bideoak:






 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina