arBektorea
6.127 | 73.68 | 2.72 | 59.841 | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ... | 20 |
iLuzera
4 |
0. urratsa, 1. urratsa eta 2. urratsa: Hasieran erabiltzaileak teklatuz adieraziko du bektorean gordeko diren elementuen kopurua; adibidean iLuzera aldagaiaren balioa 4 da. Programa nagusian ondoko prozedurak deituko dira: BektoreaBete eta BektoreaIkusi.
3. urratsa: Ondoren, iLuzera kopurua modu aleatorioan lortu eta gero, modu aleatorioan ere 0.0 eta 99.99 arteko zenbakiak bektorean biltegituko dira. Programa nagusian ondoko prozedurak deituko dira: BektoreaAutomatikokiBete eta BektoreaIkusi.
Jarraian azaltzen diren eragiketak burutu bektorearekin:
- 4. urratsa: BektorearenDatuakGehituEtaGutxituPosizioenArabera prozeduraren bitartez bektorearen posizio bakoitiko elementuei +0.5 gehitu eta bektorearen posizio bikoitiko elementuei -0.5 gehitu.
- 5. urratsa: BektorearenDatuakGehituEtaGutxituBalioenArabera prozeduraren bitartez bektorearen elementu txikiei (50.00 baino txikiagoei) gehitu +0.75 konstantea, eta bektorearen elementu handiei (50.00 edo handiagoei) gehitu -0.75 konstantea.
- 6. urratsa: Elementuetan txikiena eta dagokion posizioa pantailaratu. Adibidearen kasuan: 2.72 balioa eta 3. posizioa.
- 6. urratsa: Elementuetan handiena eta dagokion posizioa pantailaratu. Adibidearen kasuan: 73.68 balioa eta 2. posizioa.
- 7. urratsa: Elementu txikiena eta handiena posizioz elkar trukatu.
Honainoko soluzioa eGela zerbitzuko 9. astea | zenbaki errealen bektorea (soluzioa I) web-orrian ikus dezakezu urratsez-urrats garaturik.
Aurrera eginez, jarraian azaltzen diren eragiketak burutu bektorearekin:
- 8. urratsa: 1 eta iLuzera arteko posizio bat teklatuz eman eta toki horretan elementu berri bat gorde (aurreko balioa galduko da).
- 9. urratsa: 1 eta iLuzera arteko posizio bat teklatuz eman ondoren hau egin:
- Emandako posizioa 2 eta iLuzera-1 bitartekoa izatean, elementu berriaren balioa bere inguruko bi posizioetako zenbakien batezbesteko aritmetikoa izango da.
- Teklatuz emandako posizioa 1 izatean, elementu berriaren balioa azken posizioko elementuaren erdia izango da.
- Teklatuz emandako posizioa iLuzera izatean, elementu berriaren balioa lehen posizioko elementuaren doblea izango da.
- 10. urratsa: 1 eta iLuzera arteko posizio bat teklatuz eman eta toki horretan elementu berri bat txertatu (bektoreak elementu bat gehiago izango du) bektorean toki librerik baldin badago, ondoko kasuak aintzat hartu:
- Emandako posizioa 2 eta iLuzera-1 bitartekoa izatean, elementu berriaren balioa bere inguruko bi posizioetako zenbakien batezbesteko aritmetikoa izango da.
- Teklatuz emandako posizioa 1 izatean, elementu berria bektorearen lehen posizioan. kokatuko da eta, lehen bezala, bere balioa azken posizioko elementuaren erdia izango da.
- Teklatuz emandako posizioa iLuzera izatean, elementu berria bektoreari gehituko zaio eta, lehen bezala, elementu berriaren balioa lehen posizioko elementuaren doblea izango da.
- 11. urratsa: 1 eta iLuzera arteko posizio bat teklatuz eman eta toki horretan dagoen elementua bektoretik kendu.
Honainoko soluzioa eGela zerbitzuko 9. astea | zenbaki errealen bektorea (soluzioa II) web-orrian ikus dezakezu urratsez-urrats garaturik.
12. urratsa, 13. urratsa eta 14. urratsa: Adibide honen hurrengo bi eginkizunen (arBektorea arraya bitan banatzearena eta arrayan elementu bat bilatzearena) soluzioak eGela zerbitzuko 9. astea | zenbaki errealen bektorea (soluzioa III) web-orrian ikus dezakezu urratsez-urrats garaturik. Planteamendua hauxe da:
- arBektorea arraya bitan banatu, alde batetik osoen bektore berri bat sortuz eta bestetik errealen bektore berri bat sortuz (gogoratu aspaldiko blog-artikulu bi hauek: 2. astea: zenbaki erreal baten atalak eta 2. astea | zenbaki errealetik kopuru osora), aiBektore1 arrayari datu-mota berria dagokio eta arBektore2 arrayaren datu-mota arBektorea arrayarena izango da:
aiBektore1
6 | 73 | 2 | 59 | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ... | 20 |
iLuzera1
4 |
arBektore2
0.127 | 0.68 | 0.72 | 0.841 | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ... | 20 |
iLuzera2
4 |
- 15. urratsa aiBektore1 arrayarekin lan eginez, arrayaren elementu bati dagokion balio bat teklatuz irakurri eta balio horren bilaketa burutu. Adibidez, irakurritako balioa 73 balitz, emaitza bere posizioa 2 litzateke. Adibidez, irakurritako balioa 99 balitz, emaitza mezu bat litzateke (99 balioa bektorean ez dagoela adierazten duen mezua).
Ariketaren bideoak:
|
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina