2023(e)ko maiatzaren 24(a), asteazkena

Azterketa: 2023ko maiatzaren deialdiko programa (derrigorrezkoak)

 
Ezaguna denez, Azterketa: 2023ko maiatzaren deialdia izenburuko artikuluan azterkari buruzko informazio guzti-guztia dago. Heltzear den uztaileko deialdiari dagokion programa prestatze aldera, berridatz dezagun maiatzeko programa baina soilik derrigorrezko aginduak idatziz (letra larrietan idatzirik ematen diren aginduak). Ez dugu esan nahi gainerako aginduak soberan daudenik, baizik eta letra larrietan idatziko ditugunak berebiziko garrantzia dutela eta besteak horien menpekoak direla nolabait.
Maiatzeko programa osoa 2023-05-24_KromoenBilduma.pas fitxategian jasota dago eta honek JOKALARIAK.DAT datu-fitxategia darabil. Datu-fitxategi hori aldez aurretik sortuta dago DatuFitxategiaSortu.pas programari esker.

2023-05-24_Kromoak_DerrigorrezkoAginduak.pas fitxategian jasota dagoen maiatzeko programa berezian letra larriz nabarmendu dira ezinbestekoak diren aginduak. Konpiladorearen ingurune barnetik programa hau exekutatzean, JOKALARIAK.DAT datu-fitxategia C:\Dev-Pas karpetan kokatu behar da derrigorrez. Maiatzeko programa bereziaren kodea jarraian ikusi, non, aurreratu den bezala, azpiprograma bakoitzean letra larrietan jarri diren aginduak garrantzitsutzat jo daitezkeen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
{ Hitz larrietan idatzi diren aginduak funtsezkoenak dira azpiprogrametan,    }
{ larraietan dauden aginduen inguruan dabiltzate gainerako agindu guztiak.    }
{ Konpiladorearen ingurune barrurik programa hau exekutatzean, JOKALARIAK.DAT }
{ delako datu-fitxategiak C:\Dev-Pas karpetan kokatu behar da.                }
 
{ Programa exekutazean JOKALARIAK.DAT delako datu-fitxategia erabili behar da }
{ derrigorrez, 340 kromo dituen bilduma batekin lan egitea espero delako.     }
{ Bildumaren fitxategiak beti 340 kromo dituelako, programa honek darabilen   }
{ arrayarekin lan egiteko luzera logikoa zehaztean aldagairik ez da behar.    }
 
program KromoakDerrigorrezkoAginduak_2023;
 
uses
   crt, sysutils;
 
const
   iMAX = 340;             // enuntziatuan 471
 
type
   integer = smallint;     (* INTEGER-entzat 2 byte erabiltzera behartzen da *)
    
   tsKate25  = string[25];
   tsKate199 = string[199];
 
   trdBalioak = record
                   iDefentsan,
                   iKontrolean,
                   iErasoan,
                   iGuztira: integer;
                end;
 
   trdKromoa = record
                  iZenbakia : integer;
                  sIzena    : tsKate25;
                  sTokia,
                  sTaldea   : tsKate25;
                  rdBalioak : trdBalioak;
                  iZenbatAle: integer;
               end;
 
   tfrdBilduma = file of trdKromoa;
 
   taiBilduma = array[1..iMAX] of integer;
 
 
{------------------menua---------------------}
function fncMenua: char;
  var
     cHautapena: char;
  begin
     clrscr;
     writeln('AUKEREN MENUA':20);
     writeln('=============':20);
     writeln;
     writeln('  1  Kromo guztien informazioa erakutsi');
     writeln('  2  Falta diren kromoak zerrendatu');
     writeln('  3  Kromo bat sartu');
     writeln('  4  Kromo bat trukatu');
     writeln('  5  Jokalari baten informazioa erakutsi');
     writeln('  0  Programatik irten');
     writeln;
     repeat
        write('Zure aukera: ':20);
        READLN(cHautapena);          (* KARAKTERE BAT TEKLADUZ IRAKURRI *)
     until (cHautapena >= '0') and (cHautapena <= '5');
     FNCMENUA := cHautapena;         (* FUNTZIOAK IRTEERAREN BAT IZAN DEZALA *)
  end;
 
{------------------arraya elikatu fitxategiko datuekin--------------}
procedure FitxategikoDatuakArrayra(sFitxIzen:tsKate199; var aiBilduma:taiBilduma);
  var
     rdKromoBat: trdKromoa;
     f_B       : tfrdBilduma;
  begin
     assign(f_B, sFitxIzen);
     reset(f_B);
     while not eof(f_B) do
     begin
        READ(f_B, rdKromoBat);       (* ERREGISTRO BAT IRAKURRI *)
        aiBilduma[rdKromoBat.iZenbakia] := rdKromoBat.iZenbatAle;
     end;
     close(f_B);
  end;
 
{------------------taula bezala erakutsi---------------------}
procedure TaulaBezalaErakutsi(const rdKromoBat:trdKromoa);
  begin
     with rdKromoBat, rdBalioak do
     begin
        WRITE(iZenbakia:4);          (* PANTAILAN IDATZI *)
        WRITE(sIzena:16);
        WRITE(sTokia:15);
        WRITE(sTaldea:12);
        WRITE(iDefentsan:6, iKontrolean:5, iErasoan:5, iGuztira:6);
        WRITELN(iZenbatAle:6);
     end;
  end;
 
{------------------kromo bat erakutsi---------------------}
procedure KromoBatErakutsi(const rdKromoBat:trdKromoa);
  begin
     with rdKromoBat, rdBalioak do
     begin
        WRITELN('Kromo zenbakia: ':25, iZenbakia);    (* PANTAILAN IDATZI *)
        WRITELN('Izena: ':25, sIzena);
        WRITELN('Tokia zelaian: ':25, sTokia);
        WRITELN('Taldea: ':25, sTaldea);
        WRITELN('Balioa Atzelarian: ':25, iDefentsan:3);
        WRITELN('Jokuaren kontrolean: ':25, iKontrolean:3);
        WRITELN('Balioa erasoan: ':25, iErasoan:3);
        WRITELN('Balioa orotara: ':25, iGuztira:3);
        WRITELN('Ale kopurua: ':25, iZenbatAle:3);
     end;
  end;
 
{------------------bilduma erakutsi------------------}
procedure BildumaErakutsi(sFitxIzen:tsKate199);
  var
     rdKromoBat: trdKromoa;
     f_B       : tfrdBilduma;
  begin
     assign(f_B, sFitxIzen);
     reset(f_B);
      
     writeln;
     writeln('ZBK':4, 'IZENA':16, 'TOKIA':15, 'TALDEA':12, 'DEF':6,'KON':5, 'ERA':5, 'GUZT':6, 'KOP':6);
     writeln(' --------------------------------------------------------------------------');
     while not eof(f_B) do
     begin
        READ(f_B, rdKromoBat);               (* ERREGISTRO BAT IRAKURRI *)
        TAULABEZALAERAKUTSI(rdKromoBat);     (* ERREGISTROA PANTAILARATU *)
     end;
     writeln(' --------------------------------------------------------------------------');
     close(f_B);
  end;
 
{------------------falta diren kromoen zenbakiak erakutsi------------}
procedure FaltaDirenakZerrendatu(const aiBilduma:taiBilduma);
  var
     iKont     : integer;
     iZenbatBai: integer;
  begin
     iZenbatBai := 0;
     writeln;
     writeln('FALTA DIREN KROMOEN ZERRENDA':54);
     writeln('----------------------------':54);
     FOR iKont:=1 TO iMAX DO            (* ARRAY OSOA PROZESATU *)
     BEGIN
        if aiBilduma[iKont] = 0 then
           WRITE(iKont:4)               (* PANTAILAN IDATZI *)
        else
        begin
           WRITE('---':4);              (* PANTAILAN IDATZI *)
           iZenbatBai := iZenbatBai + 1;
        end;
        if iKont mod 20 = 0 then
           WRITELN;                     (* HURRENGO ERRENKADA *)
     END;
     writeln;
     writeln;
     writeln(iZenbatBai, ' kromo dituzu eta ', iMAX -iZenbatBai, ' kromo falta zaizkizu');
  end;
 
{------------------kromo berri baten baten balioak eguneratu----------}
procedure KromoBerriarenBalioakEguneratu(sFitxIzen:tsKate199; iZbk:integer);
  var
     rdKromoBat: trdKromoa;
     f_B       : tfrdBilduma;
  begin
     assign(f_B, sFitxIzen);
     reset(f_B);
      
     SEEK(f_B, iZbk-1);              (* POSIZIO EGOKIAN KOKATU *)
     READ(f_B, rdKromoBat);          (* FITXATEGITIK IRAKURRI  *)
     with rdKromoBat,rdBalioak do
     begin
        write('Balioa defensan:  ':25);
        readln(iDefentsan);
        write('Jokuaren kontrolean:  ':25);
        readln(iKontrolean);
        write('Balioa erasoan:  ':25);
        readln(iErasoan);
        iGuztira := iDefentsan + iKontrolean + iErasoan;
        writeln('Guztira: ':25, iGuztira);
     end;
     SEEK(f_B, iZbk-1);              (* POSIZIO EGOKIAN KOKATU *)
     WRITE(f_B, rdKromoBat);         (* ETA FITXATEGIAN IDATZI *)
      
     close(f_B);
  end;
 
{------------------jokalaria bilatu-------------------------}
procedure JokalariaBilatu(     sFitxIzen:tsKate199;
                              sJokalaria:tsKate25;
                          VAR RDKROMOBAT:trdKromoa);    (* ERREGISTROA ITZULI  *)
  var
     f_B       : tfrdBilduma;
     boAurkitua: boolean;
  begin
     assign(f_B, sFitxIzen);
     reset(f_B);
     boAurkitua := FALSE;
     while not boAurkitua and not eof(f_B) do
     begin
        READ(f_B, rdKromoBat);       (* FITXATEGITIK IRAKURRI  *)
        if upcase(rdKromoBat.sIzena) = upcase(sJokalaria) then
           boAurkitua := TRUE
     end;
 
     if not boAurkitua then
        rdKromoBat.iZenbakia := -1;
 
     close(f_B);
  end;
 
{------------------fitxaegiaren datuak arraytik eguneratu---------}
procedure EguneratuAleakFitxategianArraytik(      sFitxIzen:tsKate199;
                                            const aiBilduma:taiBilduma);
  var
     rdKromoBat: trdKromoa;
     f_B       : tfrdBilduma;
  begin
     assign(f_B, sFitxIzen);
     reset(f_B);
     while not eof(f_B) do
     begin
        READ(f_B, rdKromoBat);                 (* FITXATEGITIK IRAKURRI  *)
        if aiBilduma[rdKromoBat.iZenbakia] <> rdKromoBat.iZenbatAle then
        begin
           rdKromoBat.iZenbatAle := aiBilduma[rdKromoBat.iZenbakia];
           SEEK(f_B, FilePos(f_B)-1);          (* POSIZIO EGOKIAN KOKATU *)
           WRITE(f_B, rdKromoBat);             (* ETA FITXATEGIAN IDATZI *)
        end;
    end;
    close(f_B);
  end;
 
{==================programa nagusiaren aldagaiak==========}
var
   sFitxIzen : tsKate199;
   aiBilduma : taiBilduma;
   cAukera,
   cJarraitu : char;
   iZbk,
   iZbkJaso,
   iZbkEman  : integer;
   sJokalaria: tsKate25;
   rdKromoBat: trdKromoa;
 
{==================programa nagusia==================}
begin
   clrscr;
   write('Bildumaren fitxategiaren izena (JOKALARIAK.DAT): ');
   readln(sFitxIzen);
   if not fileexists(sFitxIzen) then
      writeln('ERROREA!!! "', sFitxIzen, '" izeneko fitxaterik ez da')
   else
   begin
      FitxategikoDatuakArrayra(sFitxIzen, aiBilduma);
      repeat
         cAukera := fncMenua;
         case cAukera of
           '1': BildumaErakutsi(sFitxIzen);
           '2': FaltaDirenakZerrendatu(aiBilduma);
           '3': begin
                   repeat
                      writeln;
                      write('Kromoaren zenbakia (1 eta ', iMAX, ' artekoa): ');
                      readln(iZbk);
                   until (iZbk >= 1) and (iZbk <= iMAX);
                   aiBilduma[iZbk] := aiBilduma[iZbk] +1;
                   if aiBilduma[iZbk] = 1 then
                   begin
                      writeln('Kromo berria delako datu hauek behar ditugu:');
                      KromoBerriarenBalioakEguneratu(sFitxIzen, iZbk);
                   end;
                end;
           '4': begin
                   writeln;
                   repeat
                      write('Hartzen duzun kromoaren zenbakia (1 eta ', iMAX, ' artekoa): ');
                      readln(iZbkJaso);
                   until (iZbkJaso >= 1) and (iZbkJaso <= iMAX);
                   repeat
                      write('Emaiten duzun kromoaren zenbakia (1 eta ', iMAX, ' artekoa): ');
                      readln(iZbkEman);
                   until (iZbkEman >= 1) and (iZbkEman <= iMAX);
                   case aiBilduma[iZbkEman] of
                      0: writeln('ERROREA!!! Kromo hori ez daukazu');
                      1: begin
                            write('Kromo horren ale bakarra daukazu. Trukatu nahi duzu? (B/E) ');
                            readln(cJarraitu);
                            if upcase(cJarraitu)='B' then
                            begin
                               aiBilduma[iZbkEman] := 0;       (* kromo hori gabe geratu gara *)
                               aiBilduma[iZbkJaso] := aiBilduma[iZbkJaso] +1;
                               if aiBilduma[iZbkJaso] = 1 then
                                  KromoBerriarenBalioakEguneratu(sFitxIzen, iZbkJaso);
                            end;
                         end;
                      else  { case }
                         begin
                            aiBilduma[iZbkEman] := aiBilduma[iZbkEman] -1;
                            aiBilduma[iZbkJaso] := aiBilduma[iZbkJaso] +1;
                            if aiBilduma[iZbkJaso] = 1 then
                               KromoBerriarenBalioakEguneratu(sFitxIzen, iZbkJaso);
                         end;
                   end;
                end;
           '5': begin
                   writeln;
                   write('Pantailaratuko den jokalariaren izena: ');
                   readln(sJokalaria);
                   JokalariaBilatu(sFitxIzen, sJokalaria, rdKromoBat);
                   if rdKromoBat.iZenbakia <> -1 then
                      KromoBatErakutsi(rdKromoBat)
                   else
                      writeln('ERROREA!! "', sJokalaria, '" ez da aurkitu');
                end;
           '0': EguneratuAleakFitxategianArraytik(sFitxIzen, aiBilduma);
         end{ case }
         writeln;
         writeln;
         writeln ('RETURN sakatu jarritzeko');
         write   ('========================  ');
         readln;
      until cAukera = '0';
    
      clrscr;
      writeln('Programa bukatzean bildumaren egoera hauxe da:');
      BildumaErakutsi(sFitxIzen);
      readln;
   end{ else }
end. { programaren amaiera }
 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina