|
Ezaguna denez, Azterketa: 2023ko maiatzaren deialdia izenburuko artikuluan azterkari buruzko informazio guzti-guztia dago. Heltzear den uztaileko deialdiari dagokion programa prestatze aldera, berridatz dezagun maiatzeko programa baina soilik derrigorrezko aginduak idatziz (letra larrietan idatzirik ematen diren aginduak). Ez dugu esan nahi gainerako aginduak soberan daudenik, baizik eta letra larrietan idatziko ditugunak berebiziko garrantzia dutela eta besteak horien menpekoak direla nolabait. |
2023-05-24_Kromoak_DerrigorrezkoAginduak.pas fitxategian jasota dagoen maiatzeko programa berezian letra larriz nabarmendu dira ezinbestekoak diren aginduak. Konpiladorearen ingurune barnetik programa hau exekutatzean, JOKALARIAK.DAT datu-fitxategia C:\Dev-Pas karpetan kokatu behar da derrigorrez. Maiatzeko programa bereziaren kodea jarraian ikusi, non, aurreratu den bezala, azpiprograma bakoitzean letra larrietan jarri diren aginduak garrantzitsutzat jo daitezkeen:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 | { Hitz larrietan idatzi diren aginduak funtsezkoenak dira azpiprogrametan, } { larraietan dauden aginduen inguruan dabiltzate gainerako agindu guztiak. } { Konpiladorearen ingurune barrurik programa hau exekutatzean, JOKALARIAK.DAT } { delako datu-fitxategiak C:\Dev-Pas karpetan kokatu behar da. } { Programa exekutazean JOKALARIAK.DAT delako datu-fitxategia erabili behar da } { derrigorrez, 340 kromo dituen bilduma batekin lan egitea espero delako. } { Bildumaren fitxategiak beti 340 kromo dituelako, programa honek darabilen } { arrayarekin lan egiteko luzera logikoa zehaztean aldagairik ez da behar. } program KromoakDerrigorrezkoAginduak_2023; uses crt, sysutils; const iMAX = 340 ; // enuntziatuan 471 type integer = smallint ; (* INTEGER-entzat 2 byte erabiltzera behartzen da *) tsKate25 = string [ 25 ]; tsKate199 = string [ 199 ]; trdBalioak = record iDefentsan, iKontrolean, iErasoan, iGuztira: integer ; end ; trdKromoa = record iZenbakia : integer ; sIzena : tsKate25; sTokia, sTaldea : tsKate25; rdBalioak : trdBalioak; iZenbatAle: integer ; end ; tfrdBilduma = file of trdKromoa; taiBilduma = array [ 1.. iMAX] of integer ; {------------------menua---------------------} function fncMenua: char ; var cHautapena: char ; begin clrscr; writeln ( 'AUKEREN MENUA' : 20 ); writeln ( '=============' : 20 ); writeln ; writeln ( ' 1 Kromo guztien informazioa erakutsi' ); writeln ( ' 2 Falta diren kromoak zerrendatu' ); writeln ( ' 3 Kromo bat sartu' ); writeln ( ' 4 Kromo bat trukatu' ); writeln ( ' 5 Jokalari baten informazioa erakutsi' ); writeln ( ' 0 Programatik irten' ); writeln ; repeat write ( 'Zure aukera: ' : 20 ); READLN(cHautapena); (* KARAKTERE BAT TEKLADUZ IRAKURRI *) until (cHautapena >= '0' ) and (cHautapena <= '5' ); FNCMENUA := cHautapena; (* FUNTZIOAK IRTEERAREN BAT IZAN DEZALA *) end ; {------------------arraya elikatu fitxategiko datuekin--------------} procedure FitxategikoDatuakArrayra(sFitxIzen:tsKate199; var aiBilduma:taiBilduma); var rdKromoBat: trdKromoa; f_B : tfrdBilduma; begin assign(f_B, sFitxIzen); reset(f_B); while not eof(f_B) do begin READ(f_B, rdKromoBat); (* ERREGISTRO BAT IRAKURRI *) aiBilduma[rdKromoBat . iZenbakia] := rdKromoBat . iZenbatAle; end ; close(f_B); end ; {------------------taula bezala erakutsi---------------------} procedure TaulaBezalaErakutsi( const rdKromoBat:trdKromoa); begin with rdKromoBat, rdBalioak do begin WRITE (iZenbakia: 4 ); (* PANTAILAN IDATZI *) WRITE (sIzena: 16 ); WRITE (sTokia: 15 ); WRITE (sTaldea: 12 ); WRITE (iDefentsan: 6 , iKontrolean: 5 , iErasoan: 5 , iGuztira: 6 ); WRITELN (iZenbatAle: 6 ); end ; end ; {------------------kromo bat erakutsi---------------------} procedure KromoBatErakutsi( const rdKromoBat:trdKromoa); begin with rdKromoBat, rdBalioak do begin WRITELN ( 'Kromo zenbakia: ' : 25 , iZenbakia); (* PANTAILAN IDATZI *) WRITELN ( 'Izena: ' : 25 , sIzena); WRITELN ( 'Tokia zelaian: ' : 25 , sTokia); WRITELN ( 'Taldea: ' : 25 , sTaldea); WRITELN ( 'Balioa Atzelarian: ' : 25 , iDefentsan: 3 ); WRITELN ( 'Jokuaren kontrolean: ' : 25 , iKontrolean: 3 ); WRITELN ( 'Balioa erasoan: ' : 25 , iErasoan: 3 ); WRITELN ( 'Balioa orotara: ' : 25 , iGuztira: 3 ); WRITELN ( 'Ale kopurua: ' : 25 , iZenbatAle: 3 ); end ; end ; {------------------bilduma erakutsi------------------} procedure BildumaErakutsi(sFitxIzen:tsKate199); var rdKromoBat: trdKromoa; f_B : tfrdBilduma; begin assign(f_B, sFitxIzen); reset(f_B); writeln ; writeln ( 'ZBK' : 4 , 'IZENA' : 16 , 'TOKIA' : 15 , 'TALDEA' : 12 , 'DEF' : 6 , 'KON' : 5 , 'ERA' : 5 , 'GUZT' : 6 , 'KOP' : 6 ); writeln ( ' --------------------------------------------------------------------------' ); while not eof(f_B) do begin READ(f_B, rdKromoBat); (* ERREGISTRO BAT IRAKURRI *) TAULABEZALAERAKUTSI(rdKromoBat); (* ERREGISTROA PANTAILARATU *) end ; writeln ( ' --------------------------------------------------------------------------' ); close(f_B); end ; {------------------falta diren kromoen zenbakiak erakutsi------------} procedure FaltaDirenakZerrendatu( const aiBilduma:taiBilduma); var iKont : integer ; iZenbatBai: integer ; begin iZenbatBai := 0 ; writeln ; writeln ( 'FALTA DIREN KROMOEN ZERRENDA' : 54 ); writeln ( '----------------------------' : 54 ); FOR iKont:= 1 TO iMAX DO (* ARRAY OSOA PROZESATU *) BEGIN if aiBilduma[iKont] = 0 then WRITE (iKont: 4 ) (* PANTAILAN IDATZI *) else begin WRITE ( '---' : 4 ); (* PANTAILAN IDATZI *) iZenbatBai := iZenbatBai + 1 ; end ; if iKont mod 20 = 0 then WRITELN ; (* HURRENGO ERRENKADA *) END ; writeln ; writeln ; writeln (iZenbatBai, ' kromo dituzu eta ' , iMAX -iZenbatBai, ' kromo falta zaizkizu' ); end ; {------------------kromo berri baten baten balioak eguneratu----------} procedure KromoBerriarenBalioakEguneratu(sFitxIzen:tsKate199; iZbk: integer ); var rdKromoBat: trdKromoa; f_B : tfrdBilduma; begin assign(f_B, sFitxIzen); reset(f_B); SEEK(f_B, iZbk- 1 ); (* POSIZIO EGOKIAN KOKATU *) READ(f_B, rdKromoBat); (* FITXATEGITIK IRAKURRI *) with rdKromoBat,rdBalioak do begin write ( 'Balioa defensan: ' : 25 ); readln(iDefentsan); write ( 'Jokuaren kontrolean: ' : 25 ); readln(iKontrolean); write ( 'Balioa erasoan: ' : 25 ); readln(iErasoan); iGuztira := iDefentsan + iKontrolean + iErasoan; writeln ( 'Guztira: ' : 25 , iGuztira); end ; SEEK(f_B, iZbk- 1 ); (* POSIZIO EGOKIAN KOKATU *) WRITE (f_B, rdKromoBat); (* ETA FITXATEGIAN IDATZI *) close(f_B); end ; {------------------jokalaria bilatu-------------------------} procedure JokalariaBilatu( sFitxIzen:tsKate199; sJokalaria:tsKate25; VAR RDKROMOBAT:trdKromoa); (* ERREGISTROA ITZULI *) var f_B : tfrdBilduma; boAurkitua: boolean ; begin assign(f_B, sFitxIzen); reset(f_B); boAurkitua := FALSE ; while not boAurkitua and not eof(f_B) do begin READ(f_B, rdKromoBat); (* FITXATEGITIK IRAKURRI *) if upcase(rdKromoBat . sIzena) = upcase(sJokalaria) then boAurkitua := TRUE end ; if not boAurkitua then rdKromoBat . iZenbakia := - 1 ; close(f_B); end ; {------------------fitxaegiaren datuak arraytik eguneratu---------} procedure EguneratuAleakFitxategianArraytik( sFitxIzen:tsKate199; const aiBilduma:taiBilduma); var rdKromoBat: trdKromoa; f_B : tfrdBilduma; begin assign(f_B, sFitxIzen); reset(f_B); while not eof(f_B) do begin READ(f_B, rdKromoBat); (* FITXATEGITIK IRAKURRI *) if aiBilduma[rdKromoBat . iZenbakia] <> rdKromoBat . iZenbatAle then begin rdKromoBat . iZenbatAle := aiBilduma[rdKromoBat . iZenbakia]; SEEK(f_B, FilePos(f_B)- 1 ); (* POSIZIO EGOKIAN KOKATU *) WRITE (f_B, rdKromoBat); (* ETA FITXATEGIAN IDATZI *) end ; end ; close(f_B); end ; {==================programa nagusiaren aldagaiak==========} var sFitxIzen : tsKate199; aiBilduma : taiBilduma; cAukera, cJarraitu : char ; iZbk, iZbkJaso, iZbkEman : integer ; sJokalaria: tsKate25; rdKromoBat: trdKromoa; {==================programa nagusia==================} begin clrscr; write ( 'Bildumaren fitxategiaren izena (JOKALARIAK.DAT): ' ); readln(sFitxIzen); if not fileexists(sFitxIzen) then writeln ( 'ERROREA!!! "' , sFitxIzen, '" izeneko fitxaterik ez da' ) else begin FitxategikoDatuakArrayra(sFitxIzen, aiBilduma); repeat cAukera := fncMenua; case cAukera of '1' : BildumaErakutsi(sFitxIzen); '2' : FaltaDirenakZerrendatu(aiBilduma); '3' : begin repeat writeln ; write ( 'Kromoaren zenbakia (1 eta ' , iMAX, ' artekoa): ' ); readln(iZbk); until (iZbk >= 1 ) and (iZbk <= iMAX); aiBilduma[iZbk] := aiBilduma[iZbk] + 1 ; if aiBilduma[iZbk] = 1 then begin writeln ( 'Kromo berria delako datu hauek behar ditugu:' ); KromoBerriarenBalioakEguneratu(sFitxIzen, iZbk); end ; end ; '4' : begin writeln ; repeat write ( 'Hartzen duzun kromoaren zenbakia (1 eta ' , iMAX, ' artekoa): ' ); readln(iZbkJaso); until (iZbkJaso >= 1 ) and (iZbkJaso <= iMAX); repeat write ( 'Emaiten duzun kromoaren zenbakia (1 eta ' , iMAX, ' artekoa): ' ); readln(iZbkEman); until (iZbkEman >= 1 ) and (iZbkEman <= iMAX); case aiBilduma[iZbkEman] of 0 : writeln ( 'ERROREA!!! Kromo hori ez daukazu' ); 1 : begin write ( 'Kromo horren ale bakarra daukazu. Trukatu nahi duzu? (B/E) ' ); readln(cJarraitu); if upcase(cJarraitu)= 'B' then begin aiBilduma[iZbkEman] := 0 ; (* kromo hori gabe geratu gara *) aiBilduma[iZbkJaso] := aiBilduma[iZbkJaso] + 1 ; if aiBilduma[iZbkJaso] = 1 then KromoBerriarenBalioakEguneratu(sFitxIzen, iZbkJaso); end ; end ; else { case } begin aiBilduma[iZbkEman] := aiBilduma[iZbkEman] - 1 ; aiBilduma[iZbkJaso] := aiBilduma[iZbkJaso] + 1 ; if aiBilduma[iZbkJaso] = 1 then KromoBerriarenBalioakEguneratu(sFitxIzen, iZbkJaso); end ; end ; end ; '5' : begin writeln ; write ( 'Pantailaratuko den jokalariaren izena: ' ); readln(sJokalaria); JokalariaBilatu(sFitxIzen, sJokalaria, rdKromoBat); if rdKromoBat . iZenbakia <> - 1 then KromoBatErakutsi(rdKromoBat) else writeln ( 'ERROREA!! "' , sJokalaria, '" ez da aurkitu' ); end ; '0' : EguneratuAleakFitxategianArraytik(sFitxIzen, aiBilduma); end ; { case } writeln ; writeln ; writeln ( 'RETURN sakatu jarritzeko' ); write ( '======================== ' ); readln; until cAukera = '0' ; clrscr; writeln ( 'Programa bukatzean bildumaren egoera hauxe da:' ); BildumaErakutsi(sFitxIzen); readln; end ; { else } end . { programaren amaiera } |
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina